09:30

Domowe lody śmietankowe

Ktoś powie, po co się męczyć i robić lody samodzielnie w domu, skoro można po prostu iść do lodziarni i je kupić? Niedaleko mnie jest lodziarnia z pysznymi lodami, a jednak postanowiłam je przygotować. Dlaczego? Odpowiedź jest banalnie prosta- bo wiem, co podaję swoim dzieciom. Ale to tylko jedna strona medalu. Równie ważne jest dla mnie to, że większość deserów, które pojawiły się na tym blogu przygotowujemy wspólnie. Zawsze wiem, że mój niespełna 3-letni Pomocnik💗dosypie mąki czy doleje mleko, kiedy go o to poproszę. Wspólnie spędzony czas, nauka i zabawa w jednym, zarówno dla mnie, jak i dla niego. Mogę bez zbędnej przesady powiedzieć, że to między innymi słodkości są w moim domu źródłem bezcennych momentów w życiu mojej rodziny.

Tydzień z lodami rozpoczynamy od lodów śmietankowych. Są proste, smaczne i stanowią bazę do innych smaków, które również przygotujemy w tym tygodniu 😊🍨. Przepis jak zawsze znajdziecie poniżej.


Składniki (1l lodów):
530g skondensowanego słodzonego mleka, np. gostyńskie
500ml śmietanki (najlepiej 36%)


Przygotowanie:

Zarówno śmietankę, jak i mleko odpowiednio wcześniej schładzamy w lodówce. Śmietankę wlewamy do miski i ubijamy aż do momentu, gdy zacznie sztywnieć. Wtedy dolewamy skondensowane mleko i całość mieszamy. Przygotowaną masę przelewamy do pojemnika. Następnie zakrywamy pojemnik i wkładamy do zamrażarki na minimum 6 godzin, a najlepiej na całą noc. Do dekoracji możemy przygotować cukrowy talerzyk, czekoladę oraz ulubiony owoc.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Słodka spiżarnia , Blogger